IEMT Coaching en Therapie
Integral Eye Movement Therapy (Advanced practioner) - Geen lange praatsessies
Geen lange praatsessies tijdens IEMT coach- en therapiesessies.
De laatste jaren ben ik me gaan specialiseren als IEMT therapeut, een methode die super breed inzetbaar is en voor veel mensen heel krachtig werkt.
Naast IEMT maak ik combinaties met andere methodes en heb ik mijn eigen stijl waardoor we samen vaak snel de kern van het probleem kunnen raken en vervolgens kunnen helen. Klanten zeggen vaak na 1 of 2 sessies de verandering al te ervaren.


IEMT is een methode die gebruik maakt van oogbewegingen.
Bij intense ervaringen maakt je brein een koppeling van die ervaring met het gevoel van dat moment. Bij vergelijkbare ervaringen komen elke keer automatisch diezelfde vervelende gevoelens weer boven terwijl dat rationeel gezien, in deze omstandigheden helemaal niet hoeft. Je brein laat je steeds het oude gevoel herbeleven. Door een patroon van oogbewegingen te volgen (IEMT therapie) leert het brein om breder te kijken en de herinnering te laten vervagen en te ontdoen van de emotionele lading. Na de IEMT sessie zal je bij het denken aan deze nare gebeurtenis veel minder of geen nare emoties meer ervaren.

Uniek is dat jij als cliënt niet uitgebreid over je ervaring hoeft te vertellen, het mag wel. Ook hoef je de vervelende ervaring niet helemaal opnieuw te beleven.

Snellere resultaten
IEMT staat bekend om zijn snelwerkende karakter. Vaak zijn er al na enkele sessies merkbare veranderingen in hoe mensen omgaan met belemmerende emoties en overtuigingen. Dit maakt het bij uitstek geschikt voor drukbezette professionals die op zoek zijn naar effectieve en efficiënte oplossingen.

Langdurige resultaten
Onderzoek toont aan dat IEMT vaak leidt tot langdurige veranderingen. Door de diepgang waarmee het de kern van belemmerende overtuigingen en emoties aanpakt, kun je blijvend profiteren van de therapie, ook op de lange termijn.

IEMT wordt o.a. ingezet bij:
• Verwerken van nare herinneringen
• Trauma
• Angsten
• Fobieën
• Depressies
• Burn-out (preventie)
• Schuldgevoelens
• Te groot verantwoordelijkheidsgevoel
• Misofonie


Hoeveel IEMT therapie sessies heb je nodig?
Bij een losstaande herinnering kun je na één sessie al klaar zijn. Dan gaat het bijvoorbeeld over vliegangst of angst voor honden.
Echter bij misofonie zijn herinneringen en emoties vaak aan verschillende diepere lagen gekoppeld. Als je de eerste herinneringen hebt geneutraliseerd, kunnen andere tot nu toe onderdrukte herinneringen bovenkomen. Hierop kunnen we dan verder IEMTen als dat nodig is.

IEMT is in sommige gevallen niet geschikt. Op het inschrijfformulier word je gevraagd een verklaring te tekenen.



Wil je meer informatie over IEMT therapie? Neem contact met me op en we plannen een afspraak om te ervaren wat IEMT therapie voor jou kan doen.


 

E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram
LinkedIn